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Academic Year/course: 2023/24

616 - Degree in Tourism

29177 - Digital Marketing of Tourist Destinations


Syllabus Information

Academic year:
2023/24
Subject:
29177 - Digital Marketing of Tourist Destinations
Faculty / School:
177 - Escuela Universitaria de Turismo
Degree:
616 - Degree in Tourism
ECTS:
6.0
Year:
4
Semester:
First semester
Subject type:
Optional
Module:
---

1. General information

The subject aims to broaden knowledge in the area of marketing and market research in the tourism sector.

These approaches and goals are aligned with the following Sustainable Development Goals (SDGs) of the United Nations Agenda 2030 (https://www.un.org/sustainabledevelopment/es/), such that the acquisition of the subject learning results provides training and competence to contribute to some extent to their achievement:

  • Goal 8: Decent Work and Economic Growth
  • Goal 10: Reduction of Inequalities
  • Goal 11: Sustainable Cities and Communities

2. Learning results

- Understand the quality systems used in the tourism sector

- Understand the importance of quality in the relationships established within the organization and between the organization and customers/users.

- Understanding the need to assess customer feedback and customer satisfaction

- Be able to suggest improvements in the destination based on customer knowledge

- Generate loyalty strategies for the destination

3. Syllabus

Unit 1. Introduction and basic marketing concepts

Unit 2. Destination management from a marketing perspective

Unit 3. Marketing tools and strategies in the tourism sector

Unit 4. Consumers in the tourism sector

Unit 5. Brands and tourist destinations

Unit 6. Quality in tourism organizations and destinations

4. Academic activities

Attendance to theoretical classes (30 hours)

Attendance to practical classes (30 hours)

Tutorial attendance (3 hours)

Examinations (2 hours)

Autonomous student work (85 hours)

5. Assessment system

Continuous Assessment

1) Individual written tests (50%): 2 individual written tests will be given throughout the term. In these two 

the student must demonstrate his or her knowledge of the various concepts, and his or her ability to interrelate and critically analyze these concepts from an eminently practical point of view.

In order to evaluate the grade of the written tests together with the group work, the grade of each written test must be higher than 4 out of 10.

2) Final group work (50%): completion of a group work that applies the concepts studied.

 

Global assessment

Individual written test (100%): the student must show his/her knowledge of the different concepts, and his/her capacity to interrelate and critically analyze these concepts from an eminently practical point of view. To pass this testthe grade must be equal to or higher than 5 out of 10.


Curso Académico: 2023/24

616 - Graduado en Turismo

29177 - Marketing digital de destinos turísticos


Información del Plan Docente

Año académico:
2023/24
Asignatura:
29177 - Marketing digital de destinos turísticos
Centro académico:
177 - Escuela Universitaria de Turismo
Titulación:
616 - Graduado en Turismo
Créditos:
6.0
Curso:
4
Periodo de impartición:
Primer semestre
Clase de asignatura:
Optativa
Materia:
---

1. Información básica de la asignatura

La asignatura pretende ampliar los conocimientos en el área de comercialización e investigación de mercados en el sector turístico.

Estos planteamientos y objetivos están alineados con los siguientes Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) de la Agenda 2030 de Naciones Unidas (https://www.un.org/sustainabledevelopment/es/), de tal manera que la adquisición de los resultados de aprendizaje de la asignatura proporciona capacitación y competencia para contribuir en cierta medida a su logro:

  • Objetivo 8: Trabajo decente y crecimiento económico.
  • Objetivo 10: Reducción de las desigualdades.
  • Objetivo 11: Ciudades y comunidades sostenibles

2. Resultados de aprendizaje

- Comprender los sistemas de calidad utilizados en el sector turístico
- Entender la importancia que tiene la calidad en las relaciones que se establecen dentro de la organización y entre la organización y los clientes/usuarios
- Comprender la necesidad de valorar la opinión del cliente y su satisfacción respecto al cliente
- Ser capaz de sugerir mejoras en el destino a partir del conocimiento del cliente
- Generar estrategias de fidelización al destino

3. Programa de la asignatura

Tema 1. Introducción y conceptos básicos de marketing

Tema 2. Gestión de los destinos turísticos desde el marketing

Tema 3. Instrumentos y estrategias de marketing en el sector turístico

Tema 4. Los consumidores en el sector turístico

Tema 5. Marcas y destinos turísticos

Tema 6. La calidad en las organizaciones y destinos turísticos

4. Actividades académicas

Asistencia a clases teóricas (30 horas)

Asistencia a clases prácticas (30 horas)

Asistencia a tutorías (3 horas)

Realización de exámenes (2 horas)

Trabajo autónomo del alumnado (85 horas)

5. Sistema de evaluación

Evaluación continua

1) Pruebas escritas individuales (50%): se realizarán 2 pruebas escritas individuales a lo largo del curso. En estas dos pruebas el estudiante debe mostrar su conocimiento sobre los diversos conceptos, y su capacidad para interrelacionar y analizar críticamente esos conceptos desde un punto de vista eminentemente práctico.

Para valorar la nota de las pruebas escritas de forma conjunta con el trabajo en grupo, la calificación de cada prueba escrita debe ser superior a 4 sobre 10.

2) Trabajo final en grupo (50%): realización de un trabajo en grupo que aplique los conceptos estudiados.

 

Evaluación global

Prueba escrita individual (100%): el estudiante debe mostrar su conocimiento sobre los diversos conceptos, y su capacidad para interrelacionar y analizar críticamente esos conceptos desde un punto de vista eminentemente práctico. Para superar esta prueba la calificación debe ser igual o superior a 5 sobre 10.